Hívd vissza elégedett vendégeidet
Az üzleti életben azt a legnehezebb elérni, hogy valaki első alkalommal igénybe vegye a szolgáltatásaidat. Ehhez ugyanis szükség van arra, hogy az illető többször is találkozzon a cégeddel. Erre jók a honlapok, a hirdetések, a közösségi média-felületek, stb.
Ha egyszer már sikerült elérned, hogy valaki kipróbálja szállásodat, őt már sokkal könnyebb lesz „rávenni” az újabb foglalásra.
Miért?
- Egyrészt, már ismeri a szálláshelyedet, tudja, hogy megbízható vagy, és ezzel el is hárul az egyik legjelentősebb visszatartó erő, ami elbizonytalaníthatná a szálláskeresőket.
- Másrészt, ha jól érezte magát nálad az illető, a akkor szívesen visszatér a jövőben is hozzád. Egy felmérésünk szerint, melyen 223 szálláskeresőt kérdeztünk szokásaikról, 95%-uk azt válaszolta, hogy szívesen visszatér oda, ahonnan egyszer már elégedetten távozott.
- Lényegesen olcsóbb megszólítani azokat, akik már voltak a vendégeid, hiszen ha megadták email-címüket, akár ingyen elküldheted nekik legújabb akcióidat. Így könnyen, hirdetési költség nélkül el tudod érni őket.
Persze most mondhatod, hogy hiába a statisztika a 95%-nyi szívesen visszatérő vendégről, a gyakorlatban nem jönnek vissza annyian. Igazad van persze, azonban létezik pár módszer arra, melyekkel elérheted, hogy minél többen visszatérjenek.
Mik ezek a módszerek?
Hírlevelezz
Ez a vendégszerzés egyik legegyszerűbb módja.
Annyi a dolgod, hogy minden vendégedtől el kell kérned az email címét, mondjuk, amikor beköltözik. Közben érdemes a weboldaladon is lehetőséget biztosítani a feliratkozásra, hogy a listád minél nagyobb legyen.
Amikor van mondjuk egy 50-100 fős listád, és tudod, hogy egy olyan időszak következik, amikor nem lesz sok vendéged, küldj egy akciós ajánlatot a listádon szereplő vendégeidnek, ami csak nekik szól. Ettől személyesebbnek fogják érezni, és többen élnek majd az ajánlattal.
Maga a küldés pár kattintás egy hírlevél-küldő rendszer segítségével. (Ha szeretnéd, ezt akár mi is beüzemeljük Neked.)
Gondolj bele: ha az email listád eléri az 1000 főt, és egy akciódra csak minden 50-ik korábbi vendéged „harap rá”, már akkor is van +20 foglalásod egy olyan időszakban, amikor egyébként kevesen vannak a szállásodban.
Használd a Facebookot
Kérd meg vendégeidet, hogy lájkolják Facebook oldaladat. Ne légy önző, adj valamit cserébe (pl. ingyen kávé, részvétel egy nyereményjátékban, stb.), hogy ők is jól járjanak vele, ők is motiváltak legyenek. Amint a Facebookon is gyűlik a követőtáborod, ott is tudod majd hirdetni kihagyhatatlan akciós csomagjaidat. Ráadásul ez semmibe nem fog kerülni Neked.
Ez a két csatorna (hírlevél és Facebook), nagyon hatékonyan működik. Többek között azért, mert sok emberhez eljutnak, akik ráadásul már ismerik és (remélhetően) szeretik is szállásodat. Ha felkínálsz nekik egy jó ajánlatot, sokan rábólintanak majd. Emlékszel? 95% szívesen visszatér, ha elégedetten távozott tőled. Nincs más dolgod, mint visszahívni őket!
A vendégek elégedettségéről persze gondoskodni kell, hiszen ez az egésznek az alapja. De ezt Te nálam sokkal jobban tudod.
Szolgáltatásaink között szerepel a ’hírlevél-rendszer beüzemelése’ és a ’Facebook oldal létrehozása és designolása’ is. A weboldalakhoz nyújtott kiegészítő szolgáltatásainkról IDE KATTINTVA tájékozódhatsz.
Fotó: kweez_mcG/Flickr