Nemrég akadtam egy érdekes és rendkívül hasznos felmérésre, melynek eredményeit te is nagyon jól hasznosíthatod szálláshelyeid értékesítése során.
Amiről beszélek, az nem más, mint Magyarország utcaszintű vásárlóerő térképe, ami lenyűgöző részletességgel mutatja meg, hogy hol, milyen a lakosság vásárlóereje, azaz átlagos jövedelme.
A térképet a GEOINDEX Térinformatikai Kft. készítette, és tartalmaz minden 20.000 főnél magasabb lakosságú magyar települést.
Az alábbi linkre kattintva tudod elérni a térképet:
>>>MAGYARORSZÁG VÁSÁRLÓERŐ TÉRKÉPE<<<
Mit mutat meg a térkép?
A fenti térkép már önmagában is érdekes, én is sokat nézegettem, amikor rábukkantam.
De az érdekességen túl egy óriási lehetőséget is biztosít számodra: megmutatja, hogy hol élnek a potenciális vendégeid.
Ha a te szálláshelyed középkategóriás, és az áraid nem túl magasak, akkor a potenciális vendégeid a közepes jövedelemmel rendelkezők. A térkép ezt a csoportot sárgás színekkel jelöli.
Ha a szállásod az átlagosnál magasabb színvonalat képvisel, és az áraid is ezt tükrözik, akkor a potenciális vendégeid a térkép lila színű részein laknak.
Hogyan hasznosíthatod a térkép adatait?
Mindenkinek hirdetni nagyon költséges dolog, és sokszor haszontalan is. Ugyanis egy csomót kell költened azért, hogy olyan emberek is lássák a hirdetésedet, akik sohasem mennek nyaralni.
Viszont pl. a Facebookon a hirdetések beállításainak segítségével nagyon pontosan meghatározhatod, hogy kinek jelenjen meg a hirdetésed. És itt jön a képbe a térkép, ami megmutatja, hogy hol laknak azok, akiknek érdemes hirdetned.
A Facebook lehetőséget ad arra, hogy akár konkrét irányítószámokra szűkíts, így nem kell pl. egész Budapestre hirdetned, csak azokra a kerületekre, ahol a térkép szerint a célcsoportod lakik. Ez, és még sok ehhez hasonló szűkítési lehetőség teszi az online hirdetéseket sokkal költséghatékonyabbá a nyomtatott hirdetéseknél.
De nyílván nem csak Budapestre kell hirdetned, és szerencsére a térkép sem csak a fővárosra összpontosít. Szerepel rajta minden 20 ezer főnél népesebb magyar város. Nézegesd ezeket is, és próbáld meghatározni, hogy a te szállásodnak hová érdemes leginkább hirdetnie.
Persze ahhoz, hogy igazán hatékonyan hirdethess az interneten, egy jó honlapra is szükséged lesz. De ehhez sem kell messzire menned, hiszen Vendégvonzó weboldal csomagjainkat éppen a szállásadók számára fejlesztettük ki. 🙂
Összegzés
Sokszor hallani, és sajnos igaz is, hogy ma a korábbinál kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy nyaralni menjenen.
A cikkben szereplő térkép, és annak tudatos használata lehetővé teszi számodra, hogy megtaláld azokat az embereket, akik anyagi lehetőségeik alapján nagyobb eséllyel fognak élni ajánlataiddal.
Horváth Sándor Szilárd