7 ok, amiért a blog versenyképesebbé teszi szállásodat

blogolas

 

A napokban az egyik ismerősöm részt vett egy „Facebook használatát bemutató” tanfolyamon. Sok érdekes és hasznos dolgot hallott az előadásokon, de egyvalami megütötte a fülét, ami miatt felhívott engem, és kikérte a véleményemet.

Az történt ugyanis, hogy amikor az egyik előadáson kiderült róla, hogy többek között szállásadással foglalkozik, azt tanácsolta neki a tanfolyamon előadó egyik szakember, hogy:

 

Ne foglalkozzon blog írással, mert neki nem érdemes…

 

Azért volt számára furcsa ez a tanács, mert egyre több helyen olvasta mostanában, hogy a leghatékonyabb és legkifizetődőbb marketing csatorna (szinte minden vállalkozás esetében) a saját blog. Emiatt pedig épp mostanában készült arra, hogy elkezdjen blogot írni a szálláshelye weboldalán.

Tehát amint vége lett a tanfolyamnak, felhívott, hogy nekem mi a véleményem erről? Szerintem megéri-e mégis blogot írnia?
Összeszedtem neki 7 olyan okot, ami miatt bátran mertem neki ajánlani, hogy ha van kapacitása, mindenképpen fogjon bele a blogolásba.

Most veled is megosztom, hogy mi az a 7 legfőbb előny, amit egy blog nyújt a szállásod számára:

 

1. Weboldalad jobb helyezést ér el a keresési listákban

Talán már te is hallottál a keresőoptimalizálásról (SEO), aminek a lényege, hogy egy honlap minél inkább megtalálható legyen az interneten. A legnépszerűbb kereső a Google, emiatt mindenki igyekszik megfelelni az általa támasztott követelményeknek. Hogy pontosan mik ezek, azt senki sem tudja pontosan, hiszen a Google odafigyel rá, hogy titokban maradjon, mi alapján rangsorolja a honlapokat. Ráadásul a szabályok (algoritmusok) időről időre változnak.
Az azonban mindenképpen megfigyelhető, hogy a tartalom vált a legfőbb tényezővé. Minél több és jobb tartalom van a weboldaladon, annál jobban fogja „szeretni” a Google, azaz annál nagyobb eséllyel fogja kidobni a honlapodat az első találatok között.
Ráadásul, ha a weboldaladon lévő tartalom érdekes és hasznos, akkor egyre többen fogják megosztani vagy kedvelni a cikkeidet, ami tovább növeli a helyezésedet a rangsorban.

 

2. Ismertté és népszerűvé teszi szálláshelyedet

Ha weboldaladon megtalálhatóak a legfőbb adatok a szállásodról (cím, elérhetőségek, árak, fotók) akkor az nagyon hasznos a szálláskeresőknek. De inkább csak azoknak, akik már tudják, hogy hová szeretnének utazni. Viszont aki nem hely alapján keres, hanem valami más szempont alapján (sportolási lehetőségek, rendezvények, stb.) azokat nagyon jó eséllyel meg tudod fogni a blogodon keresztül, ha te írtál már cikket ezekben a témákban.
Például, ha Békés megyében van a szállásod, és írsz pár érdekes, informatív cikket a Csabai Kolbászfesztiválról, akkor azok az emberek, akik rákeresnek erre a rendezvényre, rátalálhatnak a cikkeidre, és máris a honlapodra vonzottad őket, ahol a szállásodat is megismerhetik.
A blogbejegyzések rengeteg látogatót hoznak a weboldalak számára, a nagyobb forgalom pedig több foglalást generál.

 

3. Megkülönböztet a többi szállástól

A legtöbb szállás honlapja csak az alapvető információkat osztja meg az érdeklődőkkel. Ha a tiéden van blog is, amin az alapvető információkon túl is megosztasz hasznos tanácsokat, közeli eseményeket, máris közelebb kerülsz a látogatókhoz. Bejegyzéseiden keresztül a látogatók bepillantást nyerhetnek szálláshelyed működésébe, bemutathatod, hogy szállásod mennyire tiszta, kényelmes és biztonságos. Ezek a plusz információk sokakat meggyőzhetnek arról, hogy nálad biztonsággal foglalhat, hiszen tudja, mire számíthat.

 

4. Segíti a szállásod márkájának felépítését

Bármilyen kicsi és bármilyen új is a szálláshelyed, fontos, hogy elkezd építeni apránként a szállás hírnevét. Ehhez pedig a legjobb hely a saját blogod, ahol rendszeresen kommunikálhatod a szállásod előnyeit, erősségeit és különlegességeit.

 

5. Megmutathatod, hogy értesz a vendéglátáshoz

Egy szálláshelyet vezetni jóval nagyobb feladat, mint amit az emberek kívülről látnak belőle. Az írásaidon keresztül azt is bizonyíthatod, hogy értesz ahhoz, amit csinálsz, ami sok látogatót győzhet meg arról, hogy jó kezekbe fog kerülni, ha hozzád utazik.

 

6. Követőket szerezhetsz a közösségi oldalaidnak

A közösségi oldalaknak nagyon fontos szerepük van ma egy vállalkozás népszerűsítésében. Blogbejegyzéseiden keresztül átirányíthatod az embereket pl. a Facebook oldaladra, és ráveheted őket, hogy kövessék (lájkolják) az oldalad. Ennek az a nagy előnye, hogy az ottani követőid ingyen viszik majd szállásod hírét az ismerőseik koráben, ha likeolják vagy megosztják Facebook posztjaidat.

 

7. Lehetőséget ad a visszajelzésekre

Az egyik legfontosabb dolog, ami az online marketinget megkülönbözteti a hagyományos hirdetésektől, hogy az online felületek lehetőséget adnak az embereknek, hogy ne csak elolvassák a hirdetést, szórólapot, stb., hanem reagálhassanak is rá.
A blogbejegyzések alatti hozzászólási lehetőség is kitűnő példa erre. Olvasóid kommentjeiből sokat tudhatsz meg a célcsoportodról, megválaszolhatod kérdéseiket, ráadásul minden egyes komment tovább növeli a weboldaladon megjelenő tartalmat, amit a Google is nagyra fog értékelni.

 

Összegzés

Bár sok szállásadó nagyon elfoglalt ahhoz, hogy hétről hétre írjon egy bejegyzést a weboldalára, én mindenképpen azt tanácsolom, hogy ha van szabad kapacitásod, akkor időnként (de rendszeresen) jelentkezz egy-egy cikkel, mert ahogyan láthatod, ez többféleképpen is segíti szálláshelyed fejlődését és bevételeid növekedését.

 

Ez nem az iskola, szóval írj lazán, légy közvetlen, így aki rátalál egy cikkedre, az közelinek fog érezni téged az írásaidon keresztül, ami növeli az esélyét, hogy elköteleződjön a szállásod mellett.

 

Horváth Sándor Szilárd

Pin It on Pinterest